Den inviterende leder er fremtidens leder
Vær på forkant med den type ledelse, som medarbejdere ønsker at have. Når du kender de 7 gode praksisser, vil du lykkes meget bedre med det, som du allerede gør.
Det er svært at lede alle medarbejderne til at engagere sig i det daglige arbejde. Og når det er svært, så er risikoen stor, at det sker tilfældigt at få interessen for arbejdet frem hos alle.
Alle verdens undersøgelser om medarbejderes trivsel og præstation handler om bedre ledelse. Det er særligt lederens evne til at lytte og tale med medarbejderne, som er i fokus.
For uanset hvordan du vender og drejer det, så handler det om at medarbejdere i dag og i fremtiden ønsker at være involveret og respekteret. Og de er kritiske overfor lederen og særligt lederens adfærd.
Medarbejderne gør allerede meget for at ønske udvikling og møde motiveret op på arbejdet. Men hvis ledelsen af fællesskabet og opbakningen til arbejdet ikke har det rette fokus, så skabes mistrivsel og medarbejderflugt.
Derfor placeres et stor ansvar hos lederen fra medarbejderne. Men de er ikke urimelige, og forventer lange akademiske uddannelser eller karismatiske ledere.
Alle medarbejdere ønsker en leder som gør sig umage og udvikler sig i overensstemmelse med de udfordringer, som medarbejderne oplever.
Aflivning af en myte: Det er ikke den årlige personaledag eller en fredagsbar, som skaber resultaterne. Det er sammenholdet i hverdagen om arbejdet, der fører til trivsel og succes.
Her får du træning, som gør det muligt at lede fællesskabet
Gennem praktiske øvelser i 10 kapitler, bliver hverdagens ledelse gjort motiverende, enkel, velovervejet og planlagt.
Resultatet er en større opbakning til hinanden og til opgaverne i hele teamet.
Du får plads til at være den bedste udgave af dig, og bruge al din viden og erfaring som du allerede har i rygsækken.
Begrebet INVITATION udfoldes og bliver naturligt for dig.
Du kan starte med at tænke over betydningen af inviterende adfærd. Fx hvor ansvaret er placeret, hvordan det smitter, og hvad resultaterne er.
- I sociale sammenhænge, når I mødes i klubben
- I vennekredsen til en fest
- I familien, når I er samlet om noget
- I det offentlige rum, på hospitalet eller i netto.
Invitation er nøglen til fællesskab uanset hvad opgaven er. På arbejdspladsen, ligger ansvaret hos lederen og medarbejderne vil naturligt bakke op.
Indhold
Brug din viden meget bedre!
Læring i praksis
Få adgang
Denne manual er en del af Samtale Manualen
Kr. 250,-
/mdr. ekskl. moms
Opgaverne
Inspiration til din daglige ledelse!
Nemt at lede
Baggrund
Fremtidens leder uddannes nu
Mindre
Bekymring
Som leder har du helt sikkert en daglig bekymring for medarbejderne.
Trives de med arbejdet?
Yder de deres bedste?
Er de motiverede til udvikling?
Er de trygge i samarbejdet?
Selvom ledelse kan være en svær opgave, kan du med en lille forberedelse og det rette fokus gøre det nemmere for dig selv, og mere meningsfuldt for medarbejderne.
Når det handler om succes er det vigtigt, at medarbejderne føler sig godt behandlet, inddraget og respekteret. Det starter med lederens adfærd og indstilling til sin egen rolle og ansvar.
Med din opmærksomhed, kombineret med din erfaring og god inspiration kan du opnå succes som leder og bidrage til organisationens vækst og udvikling,
Det vil ske med den fulde opbakning fra dine medarbejdere, samtidig at du påvirker deres trivsel positivt.
I denne træning bruger du principper, som altid har været afgørende for at mennesker i en gruppe lykkes med deres samarbejde.
Hvert princip omsættes til en praksis, som gør det muligt at engagere alle på samme tid.
Opgaverne er udviklet gennem praktiske erfaringer med undervisning af medarbejder og ledergrupper i mere end 20 år.
Manualen er en let tilgængelig online træning af et 4 dages udviklingsforløb for ledergruppen.
Hvis du har håndbogen Den InVIterende Leder, vil du opleve at denne træning er en praktisk overbygning til bogen.
Udbytte
Få succes og mere trivsel
Bedre Kommunikation
Du vil gøre det muligt at skabe effektive strategier, som giver mere engagement og et bedre samarbejde i en enhver arbejdsgruppe.
Det sker ikke fordi du udstikker de rigtige ordrer, men fordi du evner at lede dine medarbejdere gennem jeres samtaler om arbejdet og samarbejdet.
Du vil opleve at det er nemmere at undgå konflikter og misforståelser.
Dine medarbejdere vil opleve, at samarbejdet fungerer effektivt og trygt.
I vil arbejde bedre sammen på tværs af forskelligheder.
I vil opdage og bruge hinandens potentialer til udvikling og vækst. Det vil ske fordi der opstår flere muligheder for støtte, opmuntring og opbakning til hinanden i den travle hverdag.
Du vil få en bedre tilslutning til opgaverne, fordi du involverer og inddrager dine medarbejdere i arbejdet.
Det bliver muligt for dig at anvende din viden og erfaring, mere målrettet og med bedre resultater.
Du vil i mindre grad have brug for ekstern hjælp eller sparring til din udvikling.
Du vil i højere grad bruge dine medarbejderes hjælp og inspiration. Både direkte og indirekte.
Du vil være rustet til at stå i spidsen for dine medarbejdere som fremtidens leder.
Du vil være den leder, som du oprindeligt ønskede at være!
Aktiv læring
Simpelt, enkelt og du har svarene
Ingen teori
Kun praksis
En uddannelse betragtes ofte, som noget du skal læse dig til. Til tider også drøfte med medstuderende.
Dette er i stedet praktisk træning og læring, hvor du bruger din egen viden, din logik og din sunde fornuft.
Du kombinere det med dit kendskab til dine medarbejdere og den situation, som I befinder jer i.
Du vil opdage, at du kan anvende andre teorier mere målrettet på de rigtige tidspunkter.
Du vil lære at være den gode leder for fællesskabet omkring arbejdet, som du ønsker at være.
Det du lærer her, er fundamentet for fremtidens leder af nuværende og kommende generationer.